Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player
Rutes en turisme

El municipi de Sort té un seguit de carreteres que enllacen els pobles del municipi. Això fa que amb el nostre propi turisme podem realitzar petites excursions on podrem gaudir d’uns paisatges de novel·la.

Les dues principals rutes que podem fer són la del Batlliu i la de la Vall d’Àssua.

Ruta de la Vall d’Àssua

Recorregut: Sort - La Bastida – Altron – Sorre – Bernuí - Saurí - Llessui

Distància: 13 km

Carretera: LV 5223

Descripció:
Sortint de Sort ens enfilarem per la Carretera de Llessui. El primer poble que trobarem serà La Bastida i a 4km Altron. En aquest darrer hi podem visitar la seva església, i la formatgeria La Peça d’Altron, on ens deixaran degustar els seus formatges d’elaboració pròpia i amb la llet de les vaques de la comarca.
Continuant per la mateixa ruta ens trobarem Sorre, on hi podrem fer un traguet d’aigua a la font que hi ha a l’entrada en honor a Mossèn Josep Torra. També podrem visitar la capella de Sant Antoni i l’ermita de Santa Anna.
A Bernui ens donarà la benvinguda l’església romànica de la Mare de Deu de Bernui amb restes de pintures barroques i rosetons al sostre, amb una història particular en la possessió de la mare de Déu entre els pobles de Bernui i Saurí.

Vall d'Àssua

Per arribar a Saurí ens haurem de desviar a l’esquerra i arribar al poble on hi trobarem : l’antiga església romànica de Sant Esteve i església de Sant Victor i el com safareig on hi ha una aigua ben fresca.

El final del trajecte el trobem a Llessui, poble més habitat de la Vall d’Àssua i motor econòmic de la vall dels anys 60 als 80 gràcies a les seves pistes d’esquí. Podem visitar també el museu del pastor, on el seu guia, ens ensenyarà de primera mà tal com és la vida d’un pastor a Llessui. www.llessui.com

Més informació: www.valldassua.cat

El Batlliu de Sort

Recorregut circular: Sort - Montardit de Dalt – Llarvent – Enviny – Pujalt     – Olp – Sort.

Distància: 24,5 km

Carretera: LV 5222 i LV 5224

La sortida d’aquesta ruta serà de Sort direcció a Enviny. Passarem pel poble de Montardit de Dalt on podrem visitar la seva església dedicada a Santa Cecília i la creu-pedró que es troba en la mateixa església. Seguint la carretera passarem pel poble se Llarvent, el qual està dividit en dos zones, una perdalt la carretera i l’altra a sota, construïda després d’haver-se cremat les cases de la part de dalt del poble.
Si seguim la carretera arribarem al poble d’Enviny, a peu de carretera hi trobem la seva església dedicada a la Mare de Déu de la Candelera i on hi visitarem la còpia del retaule gòtic. Si ens enlairem a peu pel mig del poble anirem a parar al com, el safareig i la font del poble cobertats per la plaça.
Aquí  hi farem un  traguet d’aigua per acabar d’arribar a la Plaça on hi ha “l’estudi” és a dir l’antiga escola i on van filmar la pel·lícula les Veus del
Pamano.
Seguint la carretera arribarem a Pujalt, amb un bon mirador de la vila de Sort i els seus voltants. Aquí podrem visitar el Museu de les Papallones de Catalunya.
I continuant la carretera arribarem a Olp on es celebren cada any a l’agost les festes del Setge d’Olp, visitarem l’església i la plaça del poble rodejada de cases pairals.
Continuant la carretera sortirem a la carretera de Sort Llessui. Llavors podrem decidir si tornem a Sort o bé si fem l’excursió de la Vall d’Àssua.

Benvinguts a Sort

Guia de serveis

Telèfons d'interès

Contacte

Turisme de Sort | Avís legal | Política de privacitat | Contacte | Diseño web Imaginalia